Als kind had Weghorst al een droom: ooit voetballen in de Johan Cruijff ArenA. Niet eens per se als Ajacied. Maar als het zou lukken om in de Amsterdamse voetbaltempel te spelen, dan was de wens die hij als kind had in vervulling gegaan. En zo geschiedde. "Als we voor onze vakantie richting Schiphol reden, kwamen we langs het stadion. Ik zei dan tegen mijn broers: 'hier ga ik ooit voetballen'. Als ik heel eerlijk ben, hoopte ik er ooit één wedstrijd te spelen, niet eens als speler van Ajax. Dus het was fantastisch om dit mee te maken."
Zijn eerste ontmoeting met de Ajax-fans in het stadion was dan ook bijzonder. Weghorst was aandachtig toeschouwer bij het duel met Jagiellonia Białystok in de voorronde van de UEFA Europa League. De spits was tijdens de wedstrijd op beeldschermen te zien in de Johan Cruijff ArenA, waarna hij werd toegezongen. "Als ik daarop terugkijk, was dat één van mijn mooiste momenten gelijk bij Ajax."
Volle Toekomst
De echte kennismaking met Weghorst in het Amsterdamse stadion voor de supporters was in de thuiswedstrijd tegen FC Groningen in seizoen 2024/2025. Na een piekfijne voorzet van Anton Gaaei zette de spits Ajax in de slotfase van het duel op voorsprong. De Johan Cruijff ArenA ontplofte. "Een hoogtepunt. De winst tegen Feyenoord-uit was ook mooi. Toen we terugkwamen op de Toekomst stond het helemaal vol met fans. Dat was heel gaaf. Ook mijn eerste doelpunt in de UEFA Champions League was een doel voor mij."
De aanvaller hoopte bij Ajax de eerste spits te worden. Toch pakte dat iets anders uit. Onder Farioli kwam hij vooral aan de bak als invaller. "De rol die ik kreeg was duidelijk, al vond ik dat aan het begin nogal lastig. Zo had ik het van tevoren niet gezien. Maar uiteindelijk begon ik die rol echt te voelen. We hadden het als team nodig. Het werkte. De trainer zou gek zijn geweest om daarin iets te veranderen. Ik was vooral blij dat ik op die manier mijn steentje kon bijdragen."
Authentieke club
Toch zal er altijd iets blijven knagen na dat seizoen onder de Italiaanse trainer. Ajax eindigde uiteindelijk op de tweede plek op de ranglijst. Het doel van Weghorst en vele Ajacieden, een kampioenschap, ging net aan de Amsterdamse neus voorbij. "Die schaal, kampioen van Nederland, was iets heel speciaals geweest. We waren er zo dichtbij. Ik had het heel graag anders gezien. Ik ben Ajax heel dankbaar. Maar mijn periode hier is niet geslaagd. Daarvoor hadden we de schaal moeten winnen."
Afscheidsboodschap
Tijdens zijn afscheidsinterview nam Weghorst nog een boodschap op voor de fans. "We hebben veel mooie momenten beleefd samen. Veel mooie doelpunten gevierd."


